Butonul “Buhuhu!”

Voiam sa ma asigur ca mesajul cu propunerea de colaborare a ajuns la dumneavoastra, intrucat de multe ori exista erori de expediere”. Asa scria in mesajul pe care l-a primit Amalia Fitil acum doua saptamani. Avea de gand sa-l ignore, daca nu ar fi fost al 5-lea cu acelasi continut, primit de la acelasi expeditor, in decurs de 50 zile. Fix unul la 10 zile, follow-up la un mail care incepea cu „Numele meu este Ciucurel Gologan si reprezint consortiul MegaTech care produce si livreaza din stoc ce-vrei-si-ce-nu-vrei de inalta calitate in Romania dar si la scara mondiala” si continua cu – fireste – propunerea de colaborare.

Propunerea era redactata stangaci, dar jobul de asistenta a directorului general de la Ipotetica ii conferea Amaliei, printre atributiile de serviciu, si rolul de Cerber al contului generic al firmei, unde primea zilnic numeroase astfel de e-mailuri, multe dintre ele injghebate pe genunchi de barza din fraze extrase, parca, din SPAM-ul de pe Yahoo. Mesajul ii venise insa pe contul ei de firma si incepea cu „Stimata doamna Fitil” asa ca, pentru a fi sigura ca peste zece zile nu va primi si al 6-lea mesaj identic, Amalia a apasat scurt butonul „Buhuhu!” pe care IT-stul i-l instalase in interfata de e-mail. Ca prin minune, spre Ciucurel a plecat instant un Reply cu textul: „This message has been marked as SPAM by the user and deleted without being red. Please review your e-mailing policy!”

Saptamana trecuta, fara sa se descurajeze, Ciucurel a trimis un mesaj proaspat cu „propunerea de colaborare” si, o ora dupa aceea, a pus mana pe telefon si a sunat-o pe Amalia: „Numele meu este Ciucurel Gologan si reprezint consortiul MegaTech care produce si livreaza din stoc ce-vrei-si-ce-nu-vrei de inalta calitate in Romania dar si la scara mondiala. Voiam sa ma asigur ca mesajul cu propunerea de colaborare a ajuns la dumneavoastra, intrucat de multe ori exista erori de expediere”
„Nu stiu, am sa verific si am sa revin eu catre dumneavoastra, daca e cazul” i-a raspuns sec Amalia. Dezamagit putin de raspunsul neconcludent, Ciucurel a sunat constiincios si in zilele urmatoare. La al treilea apel Amalia, iritata, a apasat scurt butonul „Buhuhu!” pe care IT-stul i-l instalase in softul telefonului. Ca prin minune, lui Ciucurel i-a sunat in receptor: „Apelurile dumneavoastra catre acest numar au fost restrictionate”

Alaltaieri, pentru ca apelurile catre numarul meu nu-i erau restrictionate, Ciucurel m-a sunat sa-mi spuna toata povestea si sa-mi ceara explicatii, ca doar eu ii spusesem, la un trecut curs de vanzari, sa fie tenace si sa nu se lase pagubas cu cu una, cu doua. I-am zis ca am si eu pe mail un buton „Buhuhu!” pe care il apas ori de cate ori cineva imi scrie un mesaj care incepe cu „Ma cheama X de la firma Y” de parca n-as putea sa aflu asta din semnatura. Il folosesc si la mesajele din care nu inteleg, in maxim 3 fraze, nu ce vinde X si cat de tari sunt Y, ci felul in care nevoile si interesele mele vor fi satisfacute daca bat palma cu ei. Pe telefon n-am inca, dar mi se pare o idee de luat in calcul si de folosit atunci cand primesc telefoane de la vanzatori care n-au nici cea mai vaga idee cine sunt, ce fac si ce-am nevoie, dar imi solicita „o intalnire de un sfert de ora”.
Cat despre tenacitate, i-am explicat lui Ciucurel ca asta nu inseamna sa dai in nestire mailuri si telefoane ci sa folosesti, creativ si eficient, intreaga paleta de mijloace (ex: branding personal, networking, online marketing, recomandari, etc.) prin care mesajul tau despre cum poti sa-l ajuti sa ajunga la client. El e acolo. Asteapta. Si daca-ti faci treaba bine, cu tenacitate, la momentul potrivit va cumpara.

Ieri, Ciucurel a aflat ca cei de la Ipotetica vor sa achizitioneze o cantitate mare de ce-vrei-si-ce-nu-vrei de inalta calitate. A descarcat caietul de sarcini de pe site-ul lor si s-a hotarat sa le faca o vizita la sediu ca sa afle mai multe. „Complimenteaz-o, arata-i ca-ti pasa de ea ca persoana!” l-am pregatit pentru inevitabila intalnire cu Amalia. „Dar daca are un buton Buhuhu! sub masa?” mi-a replicat prin SMS…

Poti afla daca i-a reusit intalnirea urmarind clipul de mai jos. Sau poti sa-nveti din propriile tale conversatii cu personajele din aplicatia SalesDrive.

Comenteaza cu Facebook
Shares