Realitatea de business actuala, in care accesul la informatie devine tot mai facil iar varietatea si gradul de sofisticare ale produselor si serviciilor oferite se amplifica, determina schimbari importante in procesul de vanzare.
Adaptarea oamenilor de vanzari la acest nou si dinamic context reclama abilitati sporite atat in zona interactiunilor interpersonale – comunicare, negociere, dar si in cea pragmatica – analiza, strategie, executie riguroasa.
Strategiile de vanzare agresiva, bazate indeosebi pe abilitatile de persuasiune ale reprezentantilor de vanzari fac tot mai mult loc unei abordari sistematice, centrate pe evaluarea corecta si fructificarea optima a oportunitatilor. Performanta in vanzari nu mai este masurata doar cantitativ, prin cifra de afaceri sau numarul de clienti generati, ci si calitativ, prin indicatori de eficienta a actului comercial.
Prin programul SalesDrive incercam sa venim in sprijinul celor interesati de dezvoltarea abilitatilor comerciale cu o abordare inedita, bazata pe invatare experientiala. Structurat ca un workshop interactiv cu durata de doua zile, SalesDrive ofera participantilor posibilitatea de a parcurge nemijlocit etapele unui proces complex de vanzare, asistati de aplicatia software dedicata SalesDrive.
1Explorarea nevoilor clientului, identificarea corecta si completa a oportunitatii de vanzare.
2Elaborarea ofertei, pe baza informatiilor acumulate, cu monitorizarea permanenta a marjei.
3Prezentarea si sustinerea ofertei in fata reprezentantilor clientului.
4Negocierea finala a ofertei si inchiderea vanzarii.
Module (ancore) teoretice – Comunicarea cu clientul, Elaborarea ofertelor, Gestionarea marjei comerciale, Abilitati de prezentare, Negociere – dar si briefing-uri si debriefing-uri elaborate insotesc cele patru runde de simulare si completeaza o structura unitara.
Programul SalesDrive a fost dezvoltat de Dragos Popescu (diagma) – autorul programului BusinessDrive – si este livrat, in sesiuni Open si In-House, de catre traineri si parteneri licentiati.